Friss topikok

2010.11.28. 19:36 S.H.O.T.

Dunakeszi andergrand, avagy II. Jitsu Fight MMA gála

Na, szombaton lezajott a - mint kiderült, amatőr - MMA gála Dunakeszin. Pénteken tudtam meg, hogy pontozó bíraként fogom megtekinteni az eseményt. Kérdeztem, hányra menjek, aszondják, fél kilencre legyek ott. Mondom OK, de nem lesznek későn akkor a meccsek? :O A válasz mégjobban meglepett, hogy: öcsém, ez reggel 8:30! Jah, gondoltam, akkor ez nem közönségcsalogató blockbuster lesz... Másnap a helyszínen jött a második sokk, a helyi suli tornatermének közepére lett felhúzva ugyanis az oktagon. Ezért keményen underground volt a hangulat, de nekem pont ezért teccetős.

A Ju Jitsu Fight sorozat (a mostani, a második etap volt) koncepciója az, hogy beindítják kisebb volumenü gálákkal amatőr szinten, aztán a nagypublikum elé akkor viszik, ha elég vér lesz már benne... Ez már nem is várat magára sokáig szvsz, mert a 16 fight, amit a többnyire első meccses srácok előadtak, igen élvezhetőre sikerült. Volt itt minden: vér, KO, submission, leléptetett "rosszfiú", és a kis számú közönségben azért így is megtalálhatóak voltak persze megmondók, mókamikik és "úristenszegény" lányok.

A meccsek pontban 10:30-kor elkezdődtek, onnantól megállás sem volt, én spec a seggemet is elültem a kb. 14h -kor bekövetkező the end -ig, mert szünet nélkül lett végig meneteltetve a ketrecben zajló esemény. Ha ezt a jó szokásukat meg tudja tartani Ónodi István főszervező és társai, akkor a nagypályára lépéskor már csak emiatt is respektje lehet. Gondolom, ha ez bekövetkezik, azért legalább egy szünettel operál majd, ahol lehet celebeket felvonultatni, hangos metállal, vagy reppel pogóztatni a publikumot két pisi között...

A versenyzők nevét első körben nem említem, mert nem tudom, mennyire publikusak az eredmények, ill. többjükét nem is tudtam megjegyezni. Viszont az is igaz, hogy 1-2 srác neve tuti be fogja ütni/háromszögelni magát a fejünkbe.

Én speciel, már nagyon hiányoltam egy amatőr MMA sorozatot, mert mióta szünetel a Totalfight Amateur, azóta nincs szinte semmilyen rendezvény, ahonnan az utánpótlás kinőhetné magát. Azt hiszem, a Jitsu Fight pótolni tudja ezt az űrt, főleg, ha engedélyezve lesz a rendes kiskesztyű is, nem csak az A kategóriában használt amatőr grappling kesztyűk, ill. a kizárólag erre a versenyre tervezett!!! "félbanánok", amiket én a felpróbálás után laza mozdulattal a kukába landoltattam volna. Dehát, ízlések és pofonok.

Szóval a meccsekeről: a kisebb súlyokban Halmi Viktor emberei vitték el a prímet egyértelműen, legtöbbjük pontozással. A bírói döntések egyébként végig domináltak, elég kiegyenlített volt a mezőny, pár kivétellel. Megszegve eskümet egy nevet említek, bár nem könnyűsúlyból: Veszetrgomi József neve ismerősen cseng? Nem, akkor majd jövőre menni fog, nyugi. Szóval ő az a srác, akit a Pán Hungária kupán ismertem meg, egy igen érdekesen kezdődő meccsen (vájtfülűeknek: őt pacsizta le "korrekt" módon Kalmár). Mindegy, a múlt az a múlt, most viszont tarolt. 2 meccsét lazán hozta, mindkétszer az első másodpercek után 1-1 pontos állütéssel, melyeket vadállati ground and pound-dal fejezett be, ezzel pontot téve a menetekre is.

A legdurvább kiütés mégsem Vesztergomi nevéhez fűződik, hanem a fent már beharangozott túlhúzott elsőmeccses "rosszfiúhoz". A mögöttem ülők szerint, csak "Sanyika", aki első meccsén pontozással veszített - ahol azért már látszott, ha elillan majd a lámpaláz, nem lesz rossz ő, de addig kell még pár hirig. Ez össze is jött neki, - ugyanis körmérkőzésekkel haladtunk előre - csakhogy a drukk itt is dolgozott, és a start után pár másodpercel véletlenül földre került ellenfelét sikerült jól fejbefociznia. Nagy hőőőzés lett úrrá a termen (mondjuk mennyire lehet nagy kb. 100 ember moraja), a megrúgott srác pedig benyomta az off gombot, így Fodor Gábor (Carlson Gracie) mérkőzésvezető kimondta "Sanyinak" a halálos ítéletet.

Pontozói pályafutásom :) alatt eleinte kellemetlenül éreztem magam a bekiabálók miatt, akik 1-1 bírói döntés után csuklásra ítélték édesanyámat. Aztán egy idő után leszartam, néha odamentem "meló" után megindokolni (nem, nem fizikai indoklásra gondolok), miért lett ez a döntés, persze, csak ha az ember valamennyi intelligenciát is láttatott magából. Ezen az eseményen szinte már élveztem is a hozzáértők beszólásait, miszerint: "Ti mi a faszt néztek, hogy ő nyert?", "fél a Sanyitól a ..., ezért csinál úgy, mintha fejbe rúgták volna", stb... De ez persze minden eseményen jelen van, ahol az adrenalin elszabadul, szóval egyre jobban élvezem én is a VIP ülőhelyemet. :)

A meccseket gyors díjátadás követte, ahol Növényi Norbert és mostanában elmaradhatatlan társa, Cápa Gusztáv adta át a serlegeket, kupákat. Azért innen is üzenem a szpíkernek: az a Cápa, az Dietz. :) Valamint Kovács Attila shihan (mivel, csak a küzdősportokban jómagam ismerek négy K.A.-t, így megemlítem, ő a Jitsus) is kezetrázó volt.

Összegezve az eseményt, kap 3 csillagot az 5-ből, várom a folytatást!

 

Egyelőre ennyi jut eszembe, ha kapok engedélyt, a meccsek leírását is közlöm majd részletesebben, nevekkel megspékelve, fényképekkel felvértezve - sztem holnap.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://totalfighter.blog.hu/api/trackback/id/tr992479494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása